Cercetător în științele educației, autor, specialist în Visible Learning, o abordare educațională axată pe identificarea și maximizarea factorilor care influențează pozitiv învățarea, John Hattie are in spate peste douăzeci de ani de studiu implicând milioane de studenți, cea mai mare colecție de cercetări bazate pe dovezi. Studiile lui sunt reperul oricărui om de educație care vrea să știe ce funcționează, de fapt, în școli pentru a accelera învățarea.
John Hattie este profesor în ştiinţele educației, născut în Noua Zeelandă. Din martie 2011, este profesor și director al Institutului de Cercetare în Educație la Universitatea din Melbourne, Australia. Anterior, a fost profesor de ştiinţele educației la Universitatea din Auckland, la Universitatea Carolina de Nord din Greensboro și la Universitatea Australia de Vest. Cărțile sale, conferințele internaționale și influența sa asupra politicilor educaționale au solidificat reputația lui Hattie ca un lider de opinie în domeniul educației moderne.
Colbert a absolvit sociologia la Universitatea Javeriana din Columbia și și-a urmat studiile postuniversitare în Sociologie a Educației la Universitatea Stanford din Statele Unite.
Vicky Colbert este fondatorul și directorul Fundației Escuela Nueva. Este co-autoarea modelului Escuela Nueva de renume mondial și a fost primul său coordonator național. Colbert a conceput, pilotat, extins și susținut această inovație educațională din multe sfere organizaționale: ca Secretar de Stat în Ministerul Educației din Columbia, consilier educațional al UNICEF pentru America Latina, și acum de la Fundación Escuela Nueva, un ONG pe care l-a fondat pentru a asigura calitatea, sustenabilitatea și inovația în educație.
Un element cheie al modelului Escuela Nueva este că elevii învață autonom, în ritmul lor, folosind Ghidul de învățare, pe care Colbert îl descrie ca „o combinație între un manual, un auxiliar și un ghid pentru profesor”. Aceste ghiduri se concentrează pe competența de a învăța să înveți, sugerează activități practice pe care elevii le pot face atât la școală, cât și acasă. Elevii își parcurg ghidul în ritmul lor, profesorii servind ca consilieri, studenții care stăpânesc o competență ajutându-i adesea pe cei care nu au reușit să o asimileze. Modelul este foarte empowering pentru copii și tineri, în timp ce învățarea devine relevantă pentru nevoile lor și flexibilă în ceea ce privește programul și disponibilitatea resurselor. Modelul a fost folosit inițial în cele mai izolate și dezavantajate zone din Columbia, unde abandonul școlar era la cote foarte ridicate, iar rezultatele remarcabile au făcut ca ulterior să fie preluat de alte state, fiind folosit actualmente în peste 18.000 de comunități.
Munca dnei Colbert a fost recunoscută cu mai multe premii și distincții în domeniile leadershipului și antreprenoriatului social, cum ar fi Premiul Skoll pentru Antreprenoriat Social, Premiul Clinton pentru Cetățenie Globală și Premiul Kravis. Ea a fost, de asemenea, recunoscută ca antreprenor social remarcabil de către Fundația Schwab, Ashoka și World Technology Network. Este laureată a primei ediții a Premiului Yidan pentru Dezvoltarea Educației (2017) și laureată a Premiului WISE pentru Educație 2013.
De-a lungul carierei sale, Peter a încercat să răspundă la întrebarea: „Cum creăm condițiile pentru ca oamenii să lucreze împreună cel mai bine într-o organizație?” „Școlile care învață” descrie modul în care școlile se pot adapta, crește și schimba în fața cerințelor și provocărilor tot mai mari ale societății noastre și oferă instrumente, tehnici și soluții concrete profesorilor și directorilor.
Lector la Massachusetts Institute of Technology, Sloan School of Management și președinte fondator al Societății pentru Învățare Organizațională, Peter Senge este un nume de referință în învățarea organizațională, dezvoltarea leadershipului și în schimbări sistemice. Textul său clasic, The Fifth Discipline, care a vândut peste două milioane de exemplare în întreaga lume, a fost recunoscut de Financial Times drept una dintre cele cinci „cele mai importante” cărți de management și de Harvard Business Review ca stabilind organizația care învață ca „una dintre ideile fundamentale ale ultimilor 75 de ani”.
Cami Anderson este un lider pasionat și consacrat în transformarea educației, care a petrecut mai bine de 30 de ani luptând cu sisteme și politici învechite pentru a impulsiona schimbarea. În acești ani, și-a asumat roluri diverse, de la profesor la director executiv și la administrator de sistem. A consiliat peste 25 de directori executivi pentru a atinge obiective de neconceput anterior. A fost vreme de 10 ani Superintendent școlar (inspector școlar general), mai întâi în New York City și apoi în Newark, punând în aplicare reforme cheie care au condus la creșteri notabile ale rezultatelor pentru toți elevii din district, indiferent de statutul lor socio-economic. A reușit să accelereze inovația și învățarea, să inițieze parteneriate public-private la niveluri fără precedent și să stabilească un nou model național pentru transformarea educației urbane în America. Ea a primit recunoaștere pe scară largă pentru munca ei cu elevi ce proveneau din cele mai dezavantajate grupuri socio-economice.
Anderson a fost, de asemenea, director executiv al Teach for America în New York, unde a fondat un consiliu de lideri din afaceri și educație, a crescut calitatea formării profesorilor și a lansat Teach for America Week. A coordonat, de asemenea, un program de formare pentru directori de școli, program care a fost recunoscut de către Harvard Business School și de Departamentul de Educație al SUA drept unul dintre cele mai eficiente programe de pregătire a directorilor din țară.
Cami Anderson se mândrește, de asemenea, cu o experiență diversă ca educatoare Montessori, regizor de teatru pentru tineret și ca sportivă. Ii este recunoscută munca pentru șanse egale și extinderea oportunităților educaționale ale copiilor și tinerilor. Anderson a primit premiul Peter Jennings pentru impactul ei asupra echității educaționale și a fost numită recent de către revista Time drept unul dintre „100 cei mai influenți oameni”.
Prof. Sugata Mitra este unul dintre cei mai respectați cercetători în domeniul educației din lume și un pionier în învățarea auto-dirijată. Este profesor emerit la Universitatea NIIT Rajasthan India, are un doctorat în fizică teoretică și s-a pensionat în 2019 ca profesor de tehnologie educațională de la Universitatea Newcastle, Marea Britanie.
Interesele sale includ educația de bază, învățarea la distanță, sistemele de auto-organizare, sistemele cognitive, sistemele dinamice complexe, fizica și conștiința.
Sugata Mitra a condus experimentul Hole in the Wall (HIW), în care, în anul 1999, un computer a fost încorporat într-un perete într-o mahala indiană din Kalkaji, Delhi, iar copiilor li s-a permis să-l folosească liber. Experimentul a urmărit să demonstreze că copiii ar putea fi învățați foarte ușor să folosească computere fără nicio pregătire formală. Sugata a numit aceasta educație minim invazivă (MIE). Experimentul a fost repetat de atunci în multe locuri. El este beneficiarul multor premii și doctorate onorifice din India, Marea Britanie, SUA și multe alte țări din lume.
Experimentul Hole in the Wall a lăsat o amprentă asupra culturii populare. Diplomatul indian Vikas Swarup a citit despre experimentul lui Mitra și a fost inspirat să scrie romanul său de debut, care a devenit filmul câștigător al Oscarului din 2009 – Slumdog Millionaire.
I se atribuie peste 25 de invenții în domeniul științei cognitive și al tehnologiei educaționale. În 2003 i-a fost conferit prestigiosul Premiu Dewang Mehta de către Guvernul Indiei pentru inovare în tehnologia informației. Printre multe alte premii, i-a fost acordat și Premiul TED de 1 milion de dolari în 2013.
Activitatea profesorului Mitra la NIIT a dus la primele programe și curricule pentru acea organizație, urmate de ani de cercetare privind stilurile de învățare, dispozitivele de învățare, multe dintre ele patentate acum, multimedia și noi metode de învățare. Punctul culminant al carierei sale au fost experimentele „hole in the wall” despre învățarea copiilor. Din 1999, el a demonstrat în mod convingător că grupurile de copii, indiferent din ce mediu provin sau unde se află, pot învăța să folosească computerele și internetul pe cont propriu folosind computere publice în spații deschise, cum ar fi drumurile și locurile de joacă. El a adus aceste rezultate în Anglia în 2006 și a inventat mediile de învățare auto-organizate, acum utilizate în întreaga lume. În 2009, a creat Granny Cloud, al profesorilor care interacționează cu copiii prin Internet.
Începând cu anii 1970, publicațiile și munca profesorului Mitra au dus la formarea și dezvoltarea a aproximativ un milion de tineri indieni, printre care unii dintre cei mai săraci copii din lume.
În 2013, a primit primul premiu TED de 1 milion de dolari, pentru a-și pune în practică ideile educaționale pentru a crea șapte laboratoare numite „Școli în cloud”. Aici a studiat învățarea ca fenomene emergente într-un sistem educațional de auto-organizare. Aceste rezultate pun la îndoială ideile de curriculum, examene și semnificația „cunoașterii” în sine în lumea internetului secolului XXI.
El a fost desemnat laureatul Premiului Brock pentru inovare în educație în 2022 pentru munca sa de transformare a modului în care copiii învață.
Zack Kass se evidențiază ca una dintre cele mai strălucitoare minți din AI, cu o călătorie robustă de 14 ani în epicentrul evoluției tehnologice. Mandatul său ca director de Go To Market la OpenAI l-a pus în fruntea dezvoltării de strategii AI pentru multe dintre cele mai mari companii din lume. Rolul său în transformarea cercetărilor de ultimă oră în aplicații concrete pentru lumea de afaceri l-a poziționat drept unul dintre cei mai de seamă gânditori în IA aplicată.
Misiunea lui este de a se asigura că societățile, companiile, diversele organizații și guvernele sunt participanți activi în viitorul construit în jurul AI și sunt echipate pentru a permite un viitor prosper și sigur. Zack face acest lucru prin demistificarea AI, făcând-o accesibilă și ușor de înțeles pentru toată lumea și ajutând liderii să navigheze în mediul care evoluează rapid.
Dincolo de lumea corporatistă, Zack este un susținător ferm al potențialului AI de a revoluționa educația. El lucrează neobosit pentru a promova inteligența artificială ca un instrument care poate îmbunătăți semnificativ accesul la cunoaștere. Eforturile sale caută să garanteze că progresele în domeniul inteligenței artificiale transcend beneficiile comerciale și lucrează pentru îmbunătățirea comunităților și societăților în general.
Charles Leadbeater lucrează cu antreprenori, guverne, orașe și fundații din întreaga lume pentru a promova inovația cu sens.
În ultimii zece ani, a publicat o serie de rapoarte influente despre schimbările necesare în educație pentru a dota studenții cu competențele necesare într-o lume a schimbărilor rapide. În Learning from the Extremes, a explorat modul în care antreprenorii sociali folosesc tehnologia pentru a crea noi abordări ale învățării în cele mai sărace părți ale lumii în curs de dezvoltare. The Problem Solvers examinează abilitățile de care tinerii au nevoie pentru a se dezvolta într-o economie incertă, creativă și antreprenorială, în care mașinile cu inteligență artificială ar putea fi capabile să facă multe locuri de muncă să dispară.
Charles a fost consilier în guvernul lui Tony Blair în domeniul promovării economiei bazate pe cunoaștere. El a redactat Cartea albă a guvernului Regatului Unit – „Viitorul nostru competitiv: Construirea economiei bazate pe cunoaștere”, una dintre primele documente de politică din lume care susține că economiile avansate vor deveni din ce în ce mai dependente de inovare pentru creștere. El a continuat să consilieze o serie de guverne cu privire la strategii de inovare pe termen lung. În calitate de profesor invitat la Institutul pentru Inovare, el a consiliat guvernul britanic și Uniunea Europeană cu privire la modul de organizare a inovației pentru a face față provocărilor societale mari.
Charles Leadbeater este autorul mai multor cărți de renume internațional, printre care Living on Thin Air, care explorează ascensiunea economiei bazate pe cunoaștere și We-Think: mass innovation not mass production, care examinează modul în care web-ul permite colaborarea creativă într-o gamă largă de domenii. A fost unul dintre primii oameni din lume care a scris despre antreprenoriatul social în raportul său din 1997 „The Rise of the Social Entrepreneur”.
Accenture, compania de consultanță în management, l-a clasificat drept unul dintre cei mai buni gânditori de management din lume, iar Financial Times a spus că este „expertul cel mai remarcabil în inovare din Marea Britanie”. Este membru pe viață al Societății Regale a Artelor din Londra.
Graham Martin-Brown este un catalizator captivant al unor conversații cu sens. Graham se bazează pe experiențele sale de condus echipe, creare de startup-uri și creștere de organizații care pun sub semnul întrebării status quo-ul. Constant înaintea vremurilor: a proiectat computere mobile în anii 80, rețele interactive și de divertisment online în anii 90, rețele sociale bazate pe comunitate în anii 2000 și un forum global pentru viitorul învățării în anii 2010. Își duce publicul într-o călătorie interactivă care îi motivează să gândească diferit despre trecut, prezent și viitor.
În 2004, Brown-Martin a fondat Learning Without Frontiers (LWF), o comunitate globală care reunește educatori, tehnologi și creatori renumiți pentru a împărtăși idei provocatoare și invoatoare despre viitorul învățării. Cartea sa, Learning {Re}imagined, un studiu despre educația globală și geopolitică, produsă pentru Summitul Mondial al Inovației pentru Educație (WISE), a fost publicată de Bloomsbury în 2015.
Graham este fondatorul Beyond Tomorrow Global, o rețea internațională de gânditori interdisciplinari care proiectează un plan pentru ca societatea să prospere dincolo de secolul XXII. El este co-fondator al regenerative.global, o firmă de consultanță în învățare transformativă cu sediul în Londra și New York, care utilizează principiile economiei circulare pentru a informa practicile inovatoare de învățare și design.
În ultimii ani, Brown-Martin a fost invitat să prezinte opiniile sale despre viitorul învățării și al muncii în fața unei Comisii Speciale pentru Inteligența Artificială a Camerei Lorzilor, a creat o experiență de învățare agilă pentru liderii seniori ai unei companii de servicii financiare din indexul FTSE 100 (cuprinde cele mai mari 100 de companii din domeniul digitalizării listate pe bursa londoneză), a conceput un program științific pentru copiii de școală primară care utilizează Internet of Things, a creat un program experiențial pentru ca copiii să învețe despre lucrul cu roboți umanoizi autonomi și a fost contractat de un producător de tehnologie educațională pentru a-i conduce strategia globală de dezvoltare a produselor și a mărcii cu echipe din Marea Britanie, SUA și China.
Graham este un co-fondator al WORDS & EARS, o companie de consultanță în dezvoltare strategică și coaching în leadership cu sediul la Londra, înființată în 2012 pentru a ajuta organizațiile și liderii lor să navigheze înspre viitor, să-și atingă obiectivele și să-și mențină reziliența.
Niko Herlin este un futurolog și antreprenor pasionat. Este co-fondatorul Great Minds (www.greatminds.fi). A ajutat multe companii și organizații să privească înainte, să se pregătească pentru viitoruri alternative, să construiască strategii de viitor și să profite de oportunitățile schimbării. Planifică și conduce procese strategice orientate spre viitor pentru o gamă largă de industrii și sectoare.
Niko este interesat în special de viitorul educației, muncii și leadershipului. De asemenea, îi place să isi provoace clienții și să le dezvolte capacitățile de anticipare a viitorului. A dezvoltat un instrument concret pentru ca organizațiile să analizeze, să măsoare și să își dezvolte capacitățile viitoare. A lucrat mult cu “viitorrile” unor instituții de învățământ, de la preșcolar până la învățământul obligatoriu, licee și universități. De asemenea, centrele de învățare pe tot parcursul vieții și de educație a adulților îi sunt familiare.
Henri Muurimaa (MSc) is the CEO of Eduten and a passionate believer in the ability of AI to support individualised learning. He has supported the development and uptake of a learning platform that makes mathematics interesting for every child, individualising the learning process and starting always from the point where the child is, giving learners challenges that they can actually solve, not be afraid of.
Razvan Bologa is full Professor at the Computer Science Department of the Academy of Economic Studies Bucharest, with a research interest in knowledge management, artificial intelligence, and digital education. He is the head of the innovation and research commission inside the university where he has managed several important projects as well as a master program. He is actively involved with innovative start-ups. He is als CEO and Founder NEXTLAB.TECH, the biggest competition in the field of robotics in Romania, attracting yearly more than 30,000 pupils interested in learning to programme robots in a challenging and innovative environment.
Richars is Founder & Chief Visionary at Maths Pathways, Australia. Growing up in South Africa, Richard witnessed first-hand how a quality education could lift the outcomes of students. After working as a management consultant, Richard embraced his true passion when joining the teaching profession. As a teacher, Richard tested ways to invigorate our school system. Despite his love of teaching, he knew that students needed systematic change to see real progress. In 2013, Richard co-founded Maths Pathway, working with schools and teachers across the country to re-imagine learning and teaching practices. He steers the organisation in pursuit of a world in which everyone knows and enjoys maths.
Elena is a teacher, trainer, founder of ERI Romanian-Finnish School Sibiu and serial entrepreneur, with 30 years of volunteering at local, national and European level. She has ample knowledge of operations in companies and organizations, public, private, hospitality, human resources, business, education.
With over 22 years of training experience in the public, business and non-governmental sector, in the country and abroad, she was involved in youth organizations at national and European level. She was the President of the European Confederation of Youth Clubs and actively contributed to the European Commission’s youth programs. She coordinated national and European projects, managed human resources as a leader and manager, built teams and organizations. In 2004 she founded Future Capital a private company focused on long life learning and adult education, culture and tourism.
She co-founded ERI Romanian-Finnish School of Sibiu and the Finnish Teacher Training Centre where she dedicated her energy to training children, teachers and other adults. She has been focusing all her efforts on pursuing her dream – quality education for a meaningful life. Since 2018 she is the Honorary Consul of Finland in Sibiu and in 2020 she was the leader of the Task Force for Education of the Coalition for the Development of Romania.
In recent years, she has been involved in over 100 events for education, both physically and online. She is part of various teams that create educational policies and participates in Romania's impact projects for education: Educated Romania, EduNetworks, SuperTeach, Talent Manager for Schools.
2023 was a reset year, a sabbatical meant to bring more focus and knowledge to the fields Elena has been active in: education, culture and tourism and especially entrepreneurial education and representation, as well as in new fields that are #aheadofourtimes, such as Artificial Intelligence and the Internet of Things (IoT).
In 2024 she launched the fundamental course on Artificial Intelligence for teachers and became the CEO of MBA Junior, the program that help children 9-12 learn best about entrepreneurship.
With 6 years of experience working at the intersection of education and youth development, Oluwaseun has worked on a lot of local and international education projects and also led the design and delivery of programs at Peace First, one of the largest youth-led organizations in the world, as the Senior Program Manager. He managed a team of 120 young people located in over 100 countries in the six regions of the world (US, LATAM, UK & Europe, Asia/Oceania, Africa, and MENA). Oluwaseun was a speaker at the Teach For All Global Conference in Armenia and also got accepted into the Peace First Accelerator Program in Austin, Texas, United States.
Oluwaseun is a 2017 Teach For Nigeria fellow, 2019 Orange Corners Grantee, 2020 Peace First fellow, 2021 UNLEASH Global Talent, 2021 ALA Education Entrepreneur, 2022 Westerwelle Fellow, and 2023 Mastercard Foundation Edtech Fellow.
Profesoară MERITO pentru învăţământul primar la Şcoala Gimnazială “Dacia” din Târgu Mureş şi creatoarea platformei EmalaŞcoală.ro
Profesoară pentru învăţământul primar şi director adjunct la Şcoala Gimnazială nr. 6 “Iacob Mureşianu” din Braşov.
Profesoară MERITO de Educaţie muzicală la Colegiul Naţional Unirea din Focşani şi finalistă Top50 Global Teacher Prize 2023.
James Anderson is an Australian-based international speaker, author and educator who is passionate about helping everybody become better learners. Originally a teacher and school leader, for the past 20 years James has been working with schools to make classrooms more thoughtful places. His previous books are Succeeding with Habits of Mind, The Mindset Continuum, The Agile Learner and The Learning Landscape.
Profesoară MERITO de Fizică la Liceul Teoretic “Ioan Cotovu” din Hârşova (CT).
Profesoară de Fizică la Colegiul Naţional de Informatică "Grigore Moisil" Braşov.
Profesoară MERITO pentru învăţământul preşcolar şi directoare la Grădiniţa cu PP nr. 28 din Baia Mare.
Profesoară MERITO pentru învăţământul preşcolar la Şcoala Gimnazială nr. 5 Săcele (BV).
Profesoară MERITO de Educaţie muzicală la Colegiul Naţional din Iaşi.
Profesoară MERITO de Limba engleză la Colegiul Naţional “Al. Papiu Ilarian” din Târgu Mureş.
Profesor MERITO de Limba şi literatura română la Liceul Teoretic “Bolyai Farkas” din Târgu Mureş.
CEO of Osiris Educational, the UK’s leading independent teacher training provider, Stephen Cox has played a pivotal role in shaping the education landscape. With a legacy of training over 500,000 teachers and collaborating with 15,000 schools, he stands at the forefront of teacher development. He works closely with leading educationalists from around the world, including Professor John Hattie, and has been responsible for developing many of the UK’s most powerful teacher development programmes. Stephen's latest endeavour, Teacher Land, focuses on creating a global online system for teacher and learning development.
Profesoară MERITO pentru învăţământul special / psihopedagog la Şcoala Gimnazială Specială pentru Surzi nr. 1 din Bucureşti.
Profesor-logoped şi psihoterapeut la Şcoala Gimnazială Specială pentru Surzi nr. 1 din Bucureşti.
Ed is the Managing Director of the Reach Foundation and was the co-founder and Principal of Reach Academy Feltham. Over the last five years he has been developing a Cradle to Career model, combining the school with the Reach Children's Hub to provide an integrated pipeline of support for children and families.
Beyond Feltham he is working with Trusts nationally to support them to develop a Cradle to Career approach, as well as a growing suite of leadership programmes, including SW100, West100 and Yorkshire100, as well as Leading Trusts100. Ed is currently on secondment to Ormiston Academies Trust as National Director of Transformation and is a member of the Board of CST. He has sat on a number of DfE and other policy panels and was awarded an OBE in 2019.
For 16 years Diana was a secondary social studies teacher in Wisconsin, Kansas, Arizona and Pennsylvania. She most recently taught at the Science Leadership Academy in Philadelphia, an inquiry-driven, project-based high school focused on modern learning. Her practice has deep roots in experiential education, taking students from the classroom to the real world and back again. Prior to her work in Philadelphia, she was an active member of the teaching community in Flagstaff, AZ where she was named Technology Teacher of the Year for Arizona and a member of the Governor's Master Teacher Corps. Diana was featured on TED.com for her “How to Learn? From Mistakes” and recognised for earning National Board Certification. Her publications include a featured piece on the New York Times Learning blog, co-authoring a chapter in an educational leadership book, and an article in the Journal of Adolescent and Adult Literacy. In 2013, Diana Laufenberg partnered with Chris Lehmann to start Inquiry Schools, a non-profit working to create and support student centred learning environments that are inquiry driven, project based and utilising modern technology. She currently serves as the Executive Director for Inquiry Schools and lives in West-Central Wisconsin.
Alina is a passionate educator & social entrepreneur focused on achieving equity in education. With nearly a decade of experience in teaching, content development, and teacher coaching, she specializes in serving high-need schools and marginalized communities, closing the achievement and opportunity gap. As the co-founder of Arus Academy, Alina leads the design & strategy of its programs. Founded in 2015, Arus Academy has benefited more than 120,000 students and 70,000 teachers in Malaysia, with more than 1 million individuals accessing their online resources. Alina holds a degree in Actuarial Science from the University of Illinois and a post-graduate diploma in Education from University Utara Malaysia. Her professional background, combined with her passion for equitable education, positions her as a committed advocate for creating positive change in the field.
Steven Farr leads Teach For All’s development of Teaching As Collective Leadership, an actionable and locally customizable framework for teachers, teacher coaches and program designers to grow students as leaders of a better future for themselves, for their communities, and for all of us. A graduate of the University of Texas and Yale Law School, Steven began his career teaching high school English and English as a Second Language as a part of the 1993 Teach For America corps in the Rio Grande Valley. Before returning to Teach For America as head of training and support in 2001, he taught civil rights at Georgetown University Law. Steven began working with Teach For All in 2011.